Bläddra
Sökresultat för Magnus Jiborn... Rensa filter?

av:Mark Levengood, Johanna Sandahl, Karin Bradley, Carl-Axel Fall, Ida Nilsing, Annie Hellquist, Magnus Jiborn, Fatima Jiborn, Dan Hallemar, Bahare Haghshenas, Emma Schütt, Jenny Damberg, Martin Gelin, Emanuel Karlsten, Eva Eiderström, Maria Adervall Berglund

Kategorier: Geovetenskap, geografi, miljö och samhällsplanering Hållbar utveckling Konsumtion och konsumism Miljön Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor
”Det är inte borrmaskinen vi vill ha utan hålet.” Det är kanske det mest klassiska exemplet för att förklara idén bakom ”kollaborativ konsumtion”. Grundprincipen är att det är tillgången som är det väsentliga, inte själva ägandet. Vi går från privat ägande till att dela på tillgångar, från gågatan till internet. Vi…
Köp här

Isbn: 9789174245974

Utgivningsår:20151117

Utgivare: Bonnier Fakta

Mediatyp: EA

av:Torbjörn Larsson, Magnus Jiborn, Lena Josefsson, Peter Sylwan, Maria Johansen, Bengt Börjeson, Alexandra Charles, Ingemar Färm, Yvonne Maria Werner, Lars Björklund

Vad är egentligen makt? Vem har makt och varför? Makten berör oss alla. Vi kan känna oss maktlösa, eller så upplever vi att vi behärskar situationen, att vi kan styra och råda över våra egna liv.Samtidigt är vi alltid beroende av andra, ett beroende som ibland blir en underordning och en maktlöshet. När vi blir gamla…
Köp här

Isbn: 9789152631812

Utgivningsår:20080601

Utgivare: Verbum

Mediatyp: BC

av:Mark Levengood, Johanna Sandahl, Karin Bradley, Carl-Axel Fall, Ida Nilsing, Annie Hellquist, Magnus Jiborn, Fatima Jiborn, Dan Hallemar, Bahare Haghshenas, Emma Schütt, Jenny Damberg, Martin Gelin, Emanuel Karlsten, Eva Eiderström, Maria Adervall Berglund

Kategorier: Geovetenskap, geografi, miljö och samhällsplanering Hållbar utveckling Konsumtion och konsumism Miljön Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor
”Det är inte borrmaskinen vi vill ha utan hålet.” Det är kanske det mest klassiska exemplet för att förklara idén bakom ”kollaborativ konsumtion”. Grundprincipen är att det är tillgången som är det väsentliga, inte själva ägandet. Vi går från privat ägande till att dela på tillgångar, från gågatan till internet. Vi…
Köp här

Isbn: 9789174245882

Utgivningsår:20151117

Utgivare: Bonnier Fakta

Mediatyp: EA